isvarmt

Alla inlägg under juni 2013

Av Linda Jonasson - 21 juni 2013 23:45


Midsommarafton i lilla staden Sandviken.

Den firades hemma hos min kära mormor tillsammans med

närmaste familjen, mormor, och ett gäng släktingar till!

Jag dansade poledance på mormors tvätthängare och vi åt

lunch och jortgubbstårta. Det var otroligt trevligt att få

träffa släkten igen, inte sett dom sedan jag fyllde 19.

Gammelmormor var på plats också, Skönt att få träffa henne

innan hon blir för gammal. :)

.

.

                             

Av Linda Jonasson - 21 juni 2013 01:00


Lägerlivet är pricken över i'et

Lägerliv och lägerbål och läger alla da'r

Vi i hjärtat bära, Laviken det kära

Laviken är bra, och nykter ska man va
(choklad!)

 


Här sitter jag och är hemkommen från årets Lavikenläger.

Jag har precis duschat av mig nästan en veckas smuts, svett och lera.

Det har varit ett fantastiskt läger även iår, trots att det har varit jobbigt.

Safaritemat har varit superkul, både för mig och barnen! 

Vi har fått ormbesök, ansökt om att få pass och letat tjuvjägare.


Känslan av att ha en grupp på 11 ungar i åldern 11-12 år nästan helt själv

var jobbig men fantastisk. När det var dags för dom att åka hem så 

fick jag mycket beröm av barn, föräldrar och en farmor för vilken

bra ledare jag hade  varit under veckan. Det är sådant som gör det

värt att åka tillbaka varje år, att veta att man gjort skillnad.

Jag tänkte inte skriva så väldigt mycket mer, men tidningen har skrivit

en del om lägret och sådär! :) Kolla in den.

http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.5997533-nu-ar-det-safari-i-laviken

.

.

.

.

.

                                                                                               

Av Linda Jonasson - 14 juni 2013 23:45


Sjung om studentens lyckliga dar' ~


Idag tog bästaste Alle studenten! Jag kan inte vara mer stolt

än vad jag redan är. Jag minns hur less han var innan jag tog

studenten förra året, och nu har han kämpat så sjukt duktigt!!

Grattis till studenten grabben, och till ditt stipendie!! :D



Det har varit en rolig och mysig dag! Jag har dels firat Alex i stadsparken

tillsammans med Lisa och hela Lemoine-familjen! Väldigt kul att

få träffa alla igen, allra helst Alle, Lisa, Jasmine och Pontus.

Mina fyra favoriter of all times!


Klockan tre var det fika och mer firande hemma hos Alle och Jasmine.

Fick träffa alla möjliga olika släktingar och alla var så mysiga

och trevliga och skulle kramas. Typiskt min grej att uppskatta! :)

Fick även se trailern för den nya skräckfilmen som MP10-klassen gjorde.

Längtar efter att få se hela filmen, superduktiga elever!

Det har verkligen varit en fantastisk dag, och hela deras familj är

som ett enda stort lass av lyckorus och energi! 


Stort tack kära ni, och ett stort grattis till studenten Alle! :)

.

.

.

                                                    .

.

.

.

.

Imorgon drar jag iväg till Laviken det kära!

Ännu en vecka som lägerledare på Lavikenlägret, och trots att

jag brukar ha svårt för mycket barn på samma ställe så längtar jag.

Iår är temat Safari, och jag har verkligen ingen aning om vad som kan

hittas på! Kojbyggarlägret hade ju trädkojor som stor grej, Förra årets

indianer och cowboys hade en saloon och mekanisk tjur, en tippi och totempålar.

Vad har dom hittat på iår?! Jag skulle bli så lycklig om jag kom fram och

hittade en zebra på gräsmattan, men det kommer väl inte hända..


Efter Lavikenlägret är jag hemma över midsommar, och sen åker jag
till mitt kära Göteborg! Längtar så efter staden, människorna, vännerna..

Känn ingen sorg, för mig Göteborg! För snart kommer jag tillbaka ~ 


Av Linda Jonasson - 13 juni 2013 15:18


Gjorde om bloggens utseende lite idag.

Något jag har haft tankar på rätt länge, men idag blev det av.

Dock så kan jag inte riktigt bestämma mig för vilken text jag ska

ha på bilden upptill.. Gjorde därför en GIF så den skulle byta,

men den verkar inte riktigt vilja fungera.. 

Kanske kommer den inte fungera om jag lägger en här heller,

men man kan ju alltid hoppas...


 

Av Linda Jonasson - 11 juni 2013 23:30


Idag när jag vaknade så såg jag att jag hade ett missat samtal

från Carro, så jag ringde upp henne direkt. Det var visst Theo som 

hade ringt och tänkt fråga om vi ska leka idag. Jag kan som 

vanligt inte säga nej till terroristen, så jag klädde på mig och så

åkte vi alla tre in till Valbo för lumch på IKEA, samt en

fika med Lalla. En väldigt trevlig dag!

.

.

                           

Av Linda Jonasson - 6 juni 2013 23:30

Ja, rubrikerna har fått ett nytt sätt att skrivas på.

Det känns dumt att räkna dagar nu, eftersom jag inte bor

kvar på slottet i Mölnlycke, utan bor nu i Sandviken igen.


Jag har haft fullt upp sen jag flyttade tillbaka.

Arbetsförmedlingen, Poledance, Centrum..

Har även varit i valbo med Pappa, kusin och farbror!

Det har blivit mycket tid med Mamma, men det är nog

inte så konstigt eftersom jag bor hos henne.

Livet här känns bra än så länge, jag har nog inte fattat

att jag är här för att stanna, men det kommer väl det också..


.

Idag var jag iallafall dels i Valbo med mamma och Kenn,

och Carro och Theo. Handlade inte något, men mamma gjorde.

På eftermiddagen blev det stadsparken med Carro, Theo och pappa.

Vi gick på det årliga nationaldagsfirandet. Väldigt kul att få

träffa iallafall ett fåtal personer jag kände igen! Bland annat så

träffade jag Vendela och Simon från estet, inte sett dom på år och dagar.

Vendela sjöng "Hon gör allt för att göra mig lycklig".


.

.

.

Sen gick vi till donken för att äta mat och släppa av Theo till
sin mormor och morfar. Familjen tokade sig som vanligt,

och sedan fastnade i sina nya Samsung-telefoner ^^ 

.

.

.


 

                 

Av Linda Jonasson - 1 juni 2013 23:45

Inatt var jag i Tynnered och kikade lite på Alex och Jockes

lägenhet över sommaren. Väldigt mysigt ställe!

Runt 03.30 blir jag väckt och det är dags att åka tillbaka

till Slottet en allra sista gång. Jag väcker Erik och vi går

i rask takt mot spårvagnen som ska ta mig ifrån Alex

för flera månader. Det var skönt att både jag och E var väldigt

trötta så tårarna höll sig borta.

När vi satt på spårvagnen insåg jag vilket misstag vi hade gjort.

Bussen från göteborg skulle inte gå förrän om två timmar.

Jag och Erik vandrade alltså runt i Göteborg mellan 3 och 5

på en lördagsmorgon. Delvis skönt, delvis inte alls skönt någonstans.


Väl framme på slottet var det dags att packa ihop det sista av

min packning, fast klockan var så tidigt. Elin kom in en sväng,

följt av Pontus och Erik. Det var skönt att ha dom där, verkligen.

Den sista tiden låg jag bara på sängen mellan Erik och Elin,

ingen sa ett ljud.  Men det var precis så jag ville ha det också.

Det var lugnt, Det var stilla.. Sista minuter av ett liv jag aldrig vill glömma.

.

.

Mamma och Kenn kom, det var dags att packa in allting i bilen.

Jag sa hejdå till alla en allra sista gång, och åter igen grät jag

så jag knappt kunde stå kvar på benen. Det var hårt att behöva

säga hejdå till det liv jag levt i nio månader, och till människor som

har kommit att betyda helt otroligt mycket för mig. 

Det var ett jobbigt farväl, det var det verkligen..


När vi hade packat in allt i bilen så va det dags att åka. 

Vi stannade på vägen för att äta frukost vid sjön.

Sen åkte vi hem till Jimmy för lite lunch och fika.

Jag fick åka motorcykel också :3


Jag sov mestadels av vägen, det var en bra medicin mot sorgen.

Vaknade till de gånger vi stannade för att geocacha dock. haha.

.

.

.

.

           

Ovido - Quiz & Flashcards