isvarmt

Alla inlägg under december 2014

Av Linda Jonasson - 31 december 2014 00:00

En snabb resumé
på tjugo frågor om året 2014.
 

 
1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag har fyllt 21, Bakat eget knäckebröd, Tränat på gym mer än en gång på samma vecka,
Sett soldater med vapen, Besökt nya städer, Klivit av tåget i helt fel stad med flit, 
Epilerat benen, Sagt att Carola sjunger fint, Firat min allra första jul någonsin någon
annanstans än hemma, Ridit på en häst helt på fri hand, Druckit chailatte på tågstationer,
Skaffade betyg i Matte A & Svenska C, Haft ett jobb, blivit sparkad från ett jobb,
firat nyår i Borlänge, vunnit 30kr på triss, besökt en MC-mässa, Tatuerat ryggen
Träffat mitt livs kärlek, Varit valp- och barnvakt i Stockholm, Insett vad kärlek är på riktigt,
besökt en VS-butik, Badat i Vättern, Varit på trerätters parmiddag i Borlänge, Kysst in nyåret,
Spelat shuffleboard, Boxats med en soldat på Liseberg, Varit på grabbkväll med FIFA och hockey,
ett en riktig fotbollsmatch på Friends Arena, Ätit sushi med pappa, Varit i Skåne, Druckit
alkoholfri öl och alkoholfritt blåbärsvin, Varit på en familjemedlems bröllop,
Sett Spider-Man både på bio och som utklädd snubbe, besökt Sci-fi-mässan i Göteborg, 
Assisterat hos en riktig fotograf... Och förmodligen väldigt mycket mer, för 2014 har
hittills varit det bästa året trots de motgångar som varit. Så ja antar att den bestående
lyckan också får räknas in i något nytt.
 
 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inget förra året, tror ja. 


3. Vilka länder besökte du?
Inget annat än Sverige, och som ja har rest fram och tillbaka här! 


4. Är det något du saknade 2014 som du vill ha 2015?
Pengar, ett jobb och en lägenhet i Stockholm.
En utlandsresa kanske. 


5. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Tom och  hans underbara familj och allt vi ha gjort ihop, Vännerna jag har fått,
Familjen som alltid står mig nära och att jag mitt i allt någonstans
har växt upp en aning och kan börja hantera vardagen på ett lättare sätt. 

 
6. Vilket var ditt största misstag?
Uppbrottet i Mars och min lathet kanske.


7. Vad spenderade du mest pengar på?
Tågbiljetter.


8. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja det har jag
. Några hack i benet från longboarden,
Inflammation innuti revbenen igen, några blåmärken
och småsår hit och dit eftersom ja är klantigast i världen..
Men annars har jag klarat mig relativt bra det här året! 


9. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2014?
Oj, jadu. Ed Sheeran, Jasmine Thompson, Of Monsters And Men
är väl några av artisterna som föll pladask ner i Starred-listan. 
Annars är det väl låten En Brokig Kärlekshistoria som har fastnat.
 

10. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Spara pengar, Ta hand om dom jag står närmast, Mig själv, Söka fler jobb. 


11. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Sömn och att bara sitta och göra absolut ingenting.

 
12. Vilket program har varit det bästa på tv?
Vet verkligen inte helt ärligt. Jag har kollat så mycket på tv,
men ja vet inte om något har varit speciellt bra.


13. Önskade du dig något som du fick?
Minns inte om jag ville ha något specellt som jag fick. Men jag har fått
massa fina mysiga saker detta år. "önskade" mig en sockervaddsmaskin
även om ja kanske inte önskade mig den seriöst - men ja fick den! 😊
 

14. Önskade du dig något som du inte fick?
Ville väl ha nån miljon bara sådär ändå, Men det fick jag ju inte.
En hundvalp också kanske Haha, Men fick temporärt låna brorsans
lille Klitchko, och några fyra veckor gamla tussar hos Toms en släkting. 
 
 
15. Vilka var de bästa nya produkterna du testde?
Baby Lips, Yogi-te från Indiska, Chailatte.. Och säkert mycket mer.


16. Vilken var årets bästa film?
Jag vet faktiskt inte. Hobbit var ju jättefint skapad, och den gillade
jag väl relativt. Jag vet inte, jag har inte kollat så mycket på film som
tidigare år, då Tom varit ett större intresse än filmer..
 
 
17. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var hemma med min familj+släkt och några få vänner, 
och bara åt kakor och tårta och sov. Inget speciellt eller intressant.
Men det var en mycket trevlig dag ändå. 
 

18. Vem saknade du?
Jag har saknat många människor genom året, till och från.
Sen juni har jag saknat vännerna på Wendelsberg, och Tom 
saknar jag så fort han inte är med mig. 
 
 

19. Vad är planen för 2015?
Fortsätta mot ett vuxnare liv, en hälsosammare kropp och ett
sinne som inte är full av kaos. Världens bästa grabb vid min sida,
En lägenhet och ett jobb i Stockholm. Det är planen.
Får väl se om den håller, eller ens tar några steg på vägen.
 
 
20. Nyårslöfte för 2015?
Nja, att försöka hålla mig till planen ovanför kanske. Att inte låta
allt gå på tok för dåligt... Låter vettigt?
 

Ovido - Quiz & Flashcards