isvarmt

Alla inlägg under november 2013

Av Linda Jonasson - 23 november 2013 23:45


(Dag nittiosju plus dag etthundraelva.
och bildkvalitén nu och fram till efter nyår
kommer vara superkass och från mobilkamera.
Att vara utan min systemkamera suger hårt. Puss.)

Jul på Liseberg!

 

Första omgången var det Jag, Robin, Anders, Oskar
samt Ellenore och Christoffer från förra året som var här

och hälsade på, Så vi spontanåkte in och hade det
supermysigt och supertrevligt! Vi åkte lisebergshjulet,
skrev önskelista till tomten, Drack jättegod varm choklad,
Köpte mandlar, Klappade getter, Kollade på alla fina lampor,

Hann med att se den fantastiska isshowen (som jag har längtat!),

Jag och Oskar provade på att åka skridskor, och bara

hade det allmänt jättemysigt i några timmar tillsammans allihop!


Det var så skönt med lite nytt folk att umgås med. Inte bara
att Ellenore och Toffe var här, Men även att Oskar följde med.
Vi hänger så sällan tillsammans, Allra minst utanför skolområdet.
Det var något min själ behövde, Något jag tror att vi alla behövde.
Något utöver det vanliga, Någonting utanför internatet och grindarna.
Ja, Till och med utanför både Mölnlycke och Härryda kommun. 





Omgång två var en lördag, Sjunde december. (Dag etthundraelva)

Emelie knackar på dörren precis efter jag har vaknat och frågar
om jag och Robin vill följa med henne och hennes vän Therese
in på Liseberg. Ingen av oss kan säga nej, Hur kan man säga
nej till Sveriges mest magiska plats under jultiderna? 
Och snön hade kommit också, Så det blev bara ännu mysigare!

Vi åkte sagoslottet och slänggungorna, Myste omkring och tittade
på alla fina lampor. Det var dock här jag blev sjuk och till slut
så pass sjuk att jag behövde åka hem. Men fram till första
attacken av problem så var allting magiskt och fantastiskt.
Vi skrev önskelistor, Köpte brända mandlar och kramades
med lisebergskaniner. Precis sådär som det ska vara!










                                                             













   

         

 

Av Linda Jonasson - 21 november 2013 23:45


(Ibland händer det att jag får låna en kamera!)

Volleybollnatta i Wallenstamhallen!



Och så plötsligt var det dags för den årliga volleybollen.

Några timmar mitt i natten, Då klasserna samlas i lag tillsammas

med ett lag från personalen/lärarna för att spela volleyvoll. 

Det brukar ofta vara någon form av utklädnad på de allra flesta,

men det kanske inte är så konstigt med tanke på att vi har

en hel del teaterelever som älskar att spexa runt.

Själv jobbade jag åt skoltidningen med kameran i hand, 
Så det blev inget spelande för mig. Däremot var jag en fantastisk

hejarklack och en perfekt poängsättare. Jag är grym helt enkelt. ;)


Efter många timmar och många matcher så vann Kultur och Drama-eleverna mot

lärarnas lag i semifinalen, Och Samhället vann över KD. En vinst jag inte

är ett dugg förvånad över, men rätt stolt över. Dels så vann ett sjukt 

bra lg med sjukt bra människor (och bästa hejarklacken) mot lärarna 

vilket verkligen behövdes för att sätta dom på plats. Men så vann min klass

finalen, Vilket var mycket trevligt. Heja heja! :)


                         


Av Linda Jonasson - 19 november 2013 17:45


Julkort 2013


Ja, här är några av julkorten jag gjort för 2013.

Det fattas två eller tre som jag glömde att fotografera,

Dom var jävligt snygga men det missar ni ju tyvärr ;D


Jag har hållt på ett tag och pysslat, Det börjar väl 

gå mer åt en mental sjukdom än en hobby, Men något

fint utkommer av det iallafall. Jag älskar att skicka julkort.

Allra helst om dom är hemgjorda! Dom är kul att få också 

tycker jag, Så då är det väl ännu snällare att skicka några!




                   

Av Linda Jonasson - 14 november 2013 23:45


Äntligen dags för årets Höstfest! :D


                                   

Av Linda Jonasson - 7 november 2013 22:45


Idag var jag och Robin (plus ett gäng till) åter igen

på en föreställning av teatern LYCKA? ♥


Tusen tack teatertreor för ännu en fantastisk 

föreställning! Jag blir lika rörd varje gång.



               

Av Linda Jonasson - 6 november 2013 22:30


Idag började vi med julsånger på kören!

Eller ja. Julsång. Vi sjunger Julen är här, och övar

inför skolavslutningen! Jättekul, och det är en så

mysig sång att sjunga. Julstämningen sprider sig

sakta men säkert här omkring :D



På eftermiddagen var det dags för den årliga

lövräfsningen tillsammans med hela skolan. Jag tog dock

på mig uppgiften tillsammans med Robin och Maria att

fota lite till skoltidningen som vi nu jobbar med 

efter skoltid! Mycket trevigt :) 

Efteråt fick vi macka och en inte alls god varm choklad :)



           

Ovido - Quiz & Flashcards