isvarmt

Alla inlägg under december 2013

Av Linda Jonasson - 31 december 2013 23:45

 
En snabb resumé
På tjugo frågor om 2013.
 
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Köpte mig en systemkamera själv, Lärde mig åka longboard, gick på rockfestival,
Skaffade COD och andra spel på min dator, Sov på ett sjukhus, Var i Oslo,
Besökte Universeum, Annordnade en stor fest för skolan, Fyllde 20 (två gånger!)..
Ja det var väl lite av sakerna jag aldrig gjort förr :)
 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte jag hade några faktiskt. Brukar sällan ha det.

3. Vilka länder besökte du?
Sverige (många praktikstäder), Norge. 

4. Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?
Nej det tror jag nog inte. Ett sommarjobb kanske.

5. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
2013 har varit ett jättebra år verkligen. Det bästa är nog all självinsikt,
Träffat underbara människor, Festival, Ny klass. 
 
6. Vilket var ditt största misstag?
Mitt största "misstag" har väl varit att jag inte levt tillräckligt. 
varit glad åt för lite. Inte njutit av vardagen. 

7. Vad spenderade du mest pengar på?
Kameran helt klart. Tågbiljetter kanske.

8. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Flängde fram och tillbaka till akutmottagningar och sjukhus i Januari,
Men inte skadat mig direkt.
 

9. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2013?
Navid Modiri, Katatonia, System of a down, In flames, Nicke borg homeland
Räfven, Gangnam style (i know..), Behemoth och många fler.
 

10. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Önskar att jag hade tecknat en hel del mer. Det hade varit rogivande. 


11. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Sömn och att bara sitta och göra absolut ingenting.

 
12. Vilket program har varit det bästa på tv?
 Vet verkligen inte helt ärligt. Walking Dead har varit rätt bra.

13. Önskade du dig något som du fick?
Minns inte om jag ville ha något specellt som jag fick. Men jag har fått
massa fina mysiga saker detta år! :)

14. Önskade du dig något som du inte fick?
Ville väl ha nån miljon bara sådär ändå, Men det fick jag ju inte.
En hundvalp också kanske haha.
 
15. Vilka var de bästa nya produkterna du testde?
Nikon D5200, I love Juicy-schampo och Veganise-balsam. ♥

16. Vilken var årets bästa film?
The perks of being a wallflower
 
17. Vad gjorde du på din födelsedag?
På min inte riktiga födelsedag så sjöng Alex och Elon för mig iklädda
päron med päron i händerna (♥!) samt att jag fick umgås med alla
PB-are och mysa en massa. På min riktiga födelsedag var jag hemma
med familjen och släkten och åt tårta och fika, Och på kvällen spelade
vi massa sällskapsspel tillsammans (och Leo kom dit). 
Väldigt bra födelsedagar, Så värt att fylla 20 två gånger! :D

18. Vem saknade du?
Har saknat oräkneligt många människor detta år. 
 

19. Vad är planen för 2014?
Oj, jag vet inte om jag har någon sådan där direkt plan för det nya året.
Jag ska gå klart skolan har jag bestämt mig för. Fixa Matte A, Matte B och
ha tankar på eller ha börjat på att fixa körkort. 
Ett jobb, en tanke om en framtid och fortsätta vara glad är nog 
min plan än så länge. Vi får se hur det går :)
 
20. Nyårslöfte för 2014?
Kung på natten, Kung på da'n.

Av Linda Jonasson - 30 december 2013 21:45


Vinst med 13-4
Bandy på Göransson Arena


Idag var jag på bandy tillsammans med delar ur familjen.

Storebror med flickvännen och två av deras barn, Pappa,
Farbror Laban och hans sambo. Och Leo. 
Det var otroligt trevligt, har saknat att hänga på arenan,
även om jag inte bryr mig speciellt mycket om sport. 


SAIK vann, men det var verkligen ingen nyhet att
dom skulle göra det ♥ Fick även ett nytt skal till mobilen
med S'et på, som julklapp av min farbror.
Medans jag är här kan ja väl lika gärna stötta grabbarna
som springer omkring på isen och jagar en boll. ;)





       

               

Av Linda Jonasson - 27 december 2013 19:14


Idag kom den efterlängtade snön!


Efterlängtad kanske den inte var, Men det var mysigt

att gå hem från Leo imorse i den kalla vita snön.

Satte i nya hörlurarna och lyssnade på 

Elever - Kent när jag gick hemåt. Det var så

mysigt och fint. Jag har längtat efter snön ändå.


Jag, Mamma, Jimmy, Hanna och lilla M åkte 

till Valbo och shoppade lite. Mamma köpte en ny

BH till mig och en ny tröja till sig själv. Vi fikade.

Sen åkte vi hem igen, Men det var skönt att komma

iväg lite. Senare på eftermiddagen kom min farbror

Laban och hans sambo Siv förbi från Småland, Och snart

kommer min andra farbror, Kenta, och hälsar på från

samma ställe. Saknaden har varit stor! ♥



     



Av Linda Jonasson - 26 december 2013 12:11


Ilandsproblemet är man måste räkna dagarna sedan förra

blogginlägget, ännu ett tecken på att jag borde skärpa mig. 


Ja men nu sitter jag iallafall här på annandagen hos Mamma i

Sandviken och njuter av tystnaden som uppstår när familjen

är på olika håll igen, lite tillfälligt. Mamma sitter vid sin dator,

Danne och gänget är i Storvik, Jimmy med familj är ute på en 

primenad i det soliga vädret, Kenn är hemma hos sig och pappa

sitter och kollar igenom några månaders instagram-flöde i våran soffa. ♥



Julen har varit underbar so far. Mysig julafton emd halva familjen,

samt hos Leo's familj och hemma hos bonusfamiljen.

Juldagen med hela familjen. Mycket mys och trevligheter! ♥


Julklapparna som har landat hos mig är ett jättejättefint halsband

i form av ett hjärta som jag fick av Leo, En ny pyjamas, 

Promarkers, Tecknarset med kol, Hörlurar, Justin Bieber-parfym, 

Massa godis, En telefonlur till telefonen, Pengar, Två pysselböcker,

En anteckningsbok från en hemlig beundrare.. Ja jag tror det var allt.

Om jag har glömt något, Säg till bara! Minnet är bra men oerhört kort. 


Och på allt det, Så åkte jag in på mellandagsrean igår och köpte mig

en ny systemkamera. Det fick bli en Nikon D5200.

Än så länge trivs jag  väldigt bra med den, även om det är mycket nytt

jag måste hänga med på. Det är verkligen en uppgradering från min

lilla D60 där hemma i Mölnlycke. ♥




Här kommer några bilder på mina fina brorsbarn som är fotade

med nya kamean och storebrors blixt som jag råkat låna lite. 

Fina älskade ungar! ♥ Som jag har saknat er och längtat

efter er så himla mycket! 


           

Av Linda Jonasson - 23 december 2013 00:15


Grattis på 20årsdagen min älskade prinsessa!

Jag önskar så att du vore här så att vi kunde fira den

på alla möjliga tänkbara sätt. <3


Men jag vet, att oavsett vart du har hamnat älskade,

så är din födelsedag tusen gånger bättre än vad vi kan tänka oss.

Jag saknar dig. Jag älskar dig.


   

.

.

.

Jag kan verkligen inte förstå varför det slutade så illa.

Varför du togs ifrån oss alldeles för tidigt, Varför en sån fin

och fantastisk vän som du skulle behöva lämna oss.


Jag saknar dig så mycket, det finns ingenting som kan beskriva det.

Du har varit borta från oss alldeles för länge älskade du.

22 månader och 11 dagar.. 


Du är himlens bästa ängel, trots att jag vet att du gör massa bus ♥

Men vad vore du utan bus lysandes ur ögonen, och sprider 

regnbågens alla färger runt omkring dig? 

Du har funnits här så pass länge, att jag fortfarande inte kan

förstå hur du kan vara borta. Jag saknar dig ju, kan du inte

bara göra så mirakel sker, så du kan komma tillbaka till oss?


Jag älskar dig Ewelina. Jag saknar dig med all kraft jag har!

Grattis på födelsedagen igen prinsessan. 

Sandviken, Sverige, Världen är inte samma ställe utan dig!

.

.

.

    

.

.

.

Du är så saknad Ewelina.

Jag kan verkligen inte skriva det nog många gånger!

Hur mår du? Vad gör du? Vad händer där du är?

Är det lika färgglatt och vackert som du var sist vi sågs?


Jag minns vår balansgång på soffkanterna, 

Ljudet av Mange Makers på stan, Ditt vackra skratt..

Hur vi pratade om saker jag önskar att vi aldrig hade nämnt,

och hur vårat sista samtal slutade.

"Hejdå, Vi syns sen!"
"Ja det gör vi! Älskar dig Ewelina!"
"Jag älskar dig mä!"


Och jag menar det fortfarande min prinsessa.

Jag älskar dig, och fy bubblor i ett glas vad jag saknar dig.

Jag saknar dig. 


Jag saknar dig..

Fortsätt att vila i frid gumman.


Ovido - Quiz & Flashcards