isvarmt

Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Dag etthundrasextiosju.

Av Linda Jonasson - 2 februari 2013 15:45


Andra februari. 2013-02-02.

Solen skiner ute, snön är helt borta.

Det är äntligen helg igen,

kvällen går åt till att tvätta kläder.



Min telefon busar med att ringa folk av sig själv,

Och sen inte låta när dom ringer tillbaka.

Men vad gör det om jag får smsa lite med folk
från Sandviken? Lite skönt är det, trots att jag inte 

längtar tillbaka dit, utan trivs fint som jag har det.








Vad som har hänt denna vecka?

Jag har varit ute och fotograferat tillsammans med Elon

i det fina vårvädret, Haft lektioner som har varit bra
och lektioner som har varit dåliga.


Jag har haft ett lågstadiedisco tillsammans med min
projektgrupp bestående av Ange, jag och Ellenore,
Samt Nina som är sjuk. Christoffer och Henrik hoppade på
istället för oss som inte orkar känpa lika hårt (mig).


Jag har mått sjukt dåligt psykist, men försökt fluffa

bort det med närhet och film. Men oftast medans Alex

har varit och spelat så har jag fått dom där få

timmarna med att faktiskt må som jag gör.. 



Kanske ingen som förstår att det tar hårt på mig

att behöva åka fram och tillbaka till akutmottagningar

och vårdcentraler eller att jag behöver må såhär utan

att någon alls kan göra något åt det.

Smärtan minskar, men problemet kvarstår.







Det bästa som har hänt denna vecka är att jag

dels har en fantastisk pojkvän som tar hand om mig

när jag har ont och är sjuk, utan villkor.

Men även att min käraste storasyster kom till mitt

slott på besök med sin lilla familj. 


Det var så underbart att få träffa henne efter två år

av att ha varit utan henne. Det var en stor energikälla

att få leka med henne, och med hennes lilla dotter på

tio månader. Jag saknar bebisskratten som skulle

kunna få vem som helst att smälta. 






Men just nu, för stunden, orkar jag ingenting.

Jag har färgat håret på Lovisa med ett leende,

och jag har kollat på film med Alex.

Men just nu, just precis nu

orkar jag inte med någonting. 

Jag har ont, jag är less på att ha det såhär

och jag vill bara bli frisk. Är det för mycket begärt?






Nu ska jag vänta på pojken, kanske gå iväg och handla

för att göra mat innan det är dags för tvätten..

Slänger upp lite bilder så kanske stämningen blir

lite roligare, än min negativa sida. 




Peace.



                                             




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards