isvarmt

Direktlänk till inlägg 7 september 2012

Dag nitton, Del ett.

Av Linda Jonasson - 7 september 2012 07:30

Ännu en fredagmorgon här på slottet.

Jag har knappt lärt mig alla gångar och vägar,
Eller hur jag snabbast tar mig till köket/mig/toaletten..

(Men det kommer väl det också, gissar jag.)



Jag tänkte försöka sammanfatta min skolvecka, då bloggandet har utelivit.

Vi skulle ha haft en hel vecka Junis, men det blev inställt.

Istället har vi hela veckan haft BTM ~ Barn till missbruk.

Och en hel del nya kompisboken.


Under måndagen och tisdagen har vi arbetat hårt med BTM.

Det var mycket info och kunskap, och vi kollade på filmen 28 dagar.

Det var otroligt att lyssna på, dock väldigt tungt.


Vi hade en man som berättade om sitt liv, Om sin pappa som var alkoholist.

Dels så var det väldigt intressant, och dels svårt.

Men det var en givande berättelse.


På onsdagen lyssnade vi, och reflekterade över

Morgan Allings sommarprogram i P1.

Det var så otroligt att lyssna på! Och jag rekomenderar

till alla att faktiskt lyssna på just det sommarprogrammet.

Eller läsa hans bok.



Igår, torsdag hade vi lite Junis, med en man som heter Ulf.

Våran Camilla hade tydligen skvallrat lite om mig till honom,

men det var okej. Jag var tillräckligt duktig för att det skulle bli bra!

Jag kunde svara när han frågade något, och för första gången någonsin

kändes det otroligt bra. Det kändes fantastiskt att kunna något.


Vi fick planera ett disco, för att lära oss hur man gör.

För våran grupp gick det fort, Jag och Elon samarbetade fint

tillsammans med Lovisa, Elin och Ellenore. Vi hade kul!



Nu är klockan 07:40 och jag ska gå och träffa Elin för att äta frukost.

Det känns som att jag blir lite lätt bortskämd med frukosten här.

Jag blir besviken när det inte finns apelsinklyftor eller att sylten är slut.

Men jag ska se till att kinkigheten går över.

Välkommen fredagen, och Godmorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards