isvarmt

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Linda Jonasson - 21 augusti 2012 23:45

Idag började min dag kl 06.45, med att soca över till 07.14 Det blev en kort frukost med Elon, Mewelyn, Amanda och några fler från klassen. Åt två rostade mackor, mer än så fick jag inte i mig tyvärr.
Den andra skoldagen började 08.30 med att åter igen träffa våra lärare. Dom är faktiskt riktigt trevliga på sina egna vis. Vi har en mentor som heter Björn, men vi har även hans fru Cariina och en annan lärare som heter Sören. Det märks att dom har varit här i många år, dom vet vad dom gör. Väldigt trevligt faktiskt.
Vi hade lära-känna-varandra grejs idag också, lite teambuilding. Vi började med en liten övning som gick ut på att vi skulle rita eller skriva fyra olika kategorier om oss. Fakta, Intressen, Brinner för och ett porträtt som vi ritade igår :) Jag fastnade i att rita, så min blev aldrig riktigt klar tyvärr.
Men med detta, så skulle vi sen ställa oss och presentera detta inför klassen - Något som jag alltid har haft otroligt svårt för. Jag har knappt klarat av det i små grupper av mina närmaste vänner. Men idag gick det faktiskt bra! Det gick inte riktit bäst, men det gick bra. Och det är framsteg nog tycker jag!
Sen gjorde vi även en hel del små och lätta övningar i att tänka och prata, argumentera och diskutera. Även att berätta, lyssna och intressera sig för. Det var faktiskt rätt spännande, och väldigt intressant.



Till lunch idag åt jag soppa, ville inte riktigt äta kokt torsk eller vad det nu var för fisk. Tomat- och linssoppa kändes mycket bättre. Hade Elon som lunchdejt, vilket var mycket trevligt.
Middagen blev ugnspannkaka. Det var väldigt gott, men fick ont i magen. Gissar att mjölken var boven i det dramat..


På grund av magens besvär (dumma mjölk) så blev det mestadels sova efter skolan och middagen. (slutar 16, middag 16.30) Vilade en stund, medan jag pratade med Elin och Jesper som går en annan utbildning, men hänger här med oss en hel del då vi bor i samma hus.


Har även lyckats göra småsaker som att städa lite, installera massa saker och ett spel på datorn, fixat så jag får mina pengar från CSN, Målat naglarna rosa-glittriga och spelat en halv omgång munchkin och ätit rostat bröd.


Det mest spännande som hänt idag är väl insektsjakten jag fick ha efter att ha lämnat fönstret öppet.. En trollslända, som fortfarande kan vara kvar i rummet, en sjukt stor svart mal och en harkrank. Insekter är inte kul alls.
Elin och jag hjälptes åt med att få bort dom, men jag tvivlar på att vi lyckats helt. Imorgon får jag promenera till Coop och köpa insektsdödande medel. We'll meet again..


Detta blir min tredje natt på slottet, och det är en hel del känslor.
Men glädjen är den mest överlägsna känslan ändå. Jag trivs än så länge helt otroligt bra med precis allting som jag hittills har upplevt. Människorna är sådär spralligt glada och söta, jag vet vart jag kan få en kram när livet börjar gå neråt, och mina käraste är bara ett telefonsamtal bort! Allt fungerar som i en dröm.


Imorgon ska jag försöka hinna hämta min postnyckel och min rätta adress. Vill även upptäcka elljusspåret, och badplatsen om det är varmt ute. Det känns så spännande med allting nytt, och jag mår redan bättre i mig själv av en sådan här plats.
Jag har tydligen fått ordning på livet och mitt huvud, det tackar jag för!


Men jag saknar mitt hemma, mina tre familjer.. Familjen, UNF och familjen tre dörrar bort..
Min fina kisse och bästa vännen..
Nätterna är tomma utan kurr och kramar.


Godnatt dag tre.
Du är nu blott minnen.
Puss.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards