isvarmt

Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Dag tvåhundrasextiofyra.

Av Linda Jonasson - 10 maj 2013 09:15

.


En intensiv men riktigt kul praktikvecka!

Vi har haft ett fullproppat schema sedan måndags

och jag har klivit upp 04.30 varje morgon sen i tisdags! 

Okej, inte idag då men idag räknas inte eftersom vi åker

hemåt idag runt tolvtiden! :)


.

I Måndags gjorde vi affischer och hjälpte vår praktikledare
att beställa saker till senare i veckan samt satte upp
affischer runt om i staden. Vi var även med en sväng på stan

och delade ut flygblad och information om UNF's arrangemang.

Väl hemma på vandrarhemmet så avslutade vi kvällen med
att köpa mjukglass från kiosken precis bredvid. :)

.

.

Tisdagen bjöd på att kliva upp 04.30 och gå till stationen
för att dela ut flygblad om Fest för alla. Jag gick tyvärr hem i 
några timmar efter att ha spytt, men kom tillbaka på eftermiddagen

igen. Vi åt mat tillsammans och sen gick vi vidare till Stadsparken.
Där skulle det ha varit femkamp med UNF, men det kom aldrig
några ungdomar. Väldigt synd! Men eftersom vädret var så fantastiskt
så tog jag och Pontus en runda i parken och tittade. :)

Vi avslutade kvällen, med mjukglass!

.

.

På onsdagen klev vi som sagt upp tidigt igen, för att träffas på 
expen. Jag, Elon, Pontus och en annan snubbe började häfta fast
Fest för alla-visitkort på muggar och packa saker. 
Vid 6-tiden ställer vi upp våra saker på stationen och börjar dela
ut gratis kaffe till alla pendlare! Det var otroligt kul faktiskt!

Niklas kom också och hjälpte till. Vi uppskattade antalet kaffemuggar
till ungefär 500st, och tappra Elon stod och hällde upp kaffe utan paus!

Runt halv nio-tiden gjorde jag en veckans bästa och ropade
"GRATIS MJÖÖÖLK" helt sjukt högt precis när alla pendlare kom (runt 100st)

istället för "Gratis kaffe, med eller utan mjölk". 
Hela gänget brister ut i asgarv, inklusive jag. 
Men lite kul måste man väl ha? Så tänkte nog en av killarna som kom
fram till mig också.. Han frågade om kaffet också var gratis..


När kaffet var slut så var det dags att gå tillbaka till expen 

och börja förbereda för lunchbeat. Det var ett litet disco
som skulle hållas under lunchtid, och det serverades även
vegansk mat. Det kom inte så många utifrån (två) men det
kom en hel del folk från rörelsen som skulle jobba eller kände oss.

Bland annat Adrian kom förbi en sväng!


Vi hjälpte till att plocka undan, och sen slutade vi för dagen.

Det var skönt att sluta tidigt eftersom vädret var så 
fantastiskt! Jag, Adrian, En kille till och Carro som vi jobbade åt gick ut på
stan för att äta glass i finvädret. Det var otroligt trevligt
och vi pratade om allt möjligt! Bestämde även att Adrian
ska komma till Göteborg inom snar framtid och se Iron Man 3 med mig!
.
.
När jag kom tillbaka till vandrahemmet insåg jag att jag borde
äta något under dagen, Men hittade ingen som ville äta med mig.
Efter lite tvekande, tog jag upptåget till Gävle och buss till Viken
för att äta hemma hos mamma. Passade på att hälsa på på UNF också,

kan ju inte missa den chansen om man får den!
Mamma hade iallafall värmt på lasagne åt mig, vilket gjorde min dag bäst.

Sov hemma den natten, i min alldeles egna säng. <3

.

.

.

Torsdagen, Ännu en stressig dag! Klev upp 04.30 för att
hinna äta frukost och umgås med mamma innan bussen till
Gävle skulle gå. 09.00 var jag framme på Uppsala station, där jag
mötte upp Skägg (Marcus Andersson) och hängde lite med honom
tills jag skulle börja praktiken 10. Mycket trevligt att prata med
någon som vet hur livet på WB är, men som ändå inte är där nu.

Vi började praktiken med en tjej som heter Felicia som har hand
om Junisverksamheten. Vi packade ihop saker för att stå och pyssla,

prova på cirkussaker och värva junisar ute på torget. 
Vi fick göra egna jongleringsbollar, maraccas, prova jonglera och
lite annat kul. Det var väldigt trevligt, men inget barn kom fram
och pysslade. Dock några som ville ha en ballong! :)
Det var mest ungdomar och vuxna som kom och lekte, väldigt kul.


Runt två-tiden försvann junisbordet och UNFgänget kom.
Vi skulle spela ölkubb med öl som minderåriga hade fått
köpa ut under ölköpskontroller. Det var väldigt kul faktiskt,

trots att ölen flög åt alla olika håll. Jag luktar fortfarande öl,

fast jag har duschat och sovit och duschat. ;p

18.00 började en föreläsning med Simon Tullstedt om Fake Free.

Det var faktiskt en av dom roligare, bättre föreläsningarna om just
Fake Free som jag har varit på. Vi blev även bjudna på Festaloz,
som jag har längtat! Föreläsningen var även ihopkopplad med kvällens
övriga aktiviteter, Mat disco och LAN. :)

Vi avslutade kvällen med att Jag, Elon och Pontus pratade om
precis allt möjligt, och det kändes som att vi verkligen conectade,
mer än vad vi vanligtvis gör. Det var en underbar promenad hem,
en sista promenad i Uppsala. Verkligen.

.

.

.

.

Idag åker vi som sagt hem runt tolv, Jag och Pontus.
Elon stannar kvar och Amanda drog till Stockholm i tisdags.
Jag längtar hem till slottet lite..
Men jag slänger upp några bilder.


Sista bilden är från Elon Larsson ;D

.

.

.

.

         

           

                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards