isvarmt

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Dag två.

Av Linda Jonasson - 20 augusti 2012 23:31

Idag smygstartade allvaret med att gå i skolan. Jag klev upp 07.15 för att äta frukost med Elon klockan åtta. Frukosten var helt fantastisk - trots att jag var för trött för att bli glad över den just då.


10.00 - mitt under en timmes ösregn och massiv åska så samlades vi för att bli välkomnade till skolan och området - Och välkomnade blev vi verkligen! Skolans orkester spelade en låt, och sen kom rektorn och pratade.
Det låter kanske väldigt tråkigt med en talande rektor, men han är verkligen inte vilken rektor som helst!
Förutom att han pratade på ett sätt som verkligen nådde ut och att vi orkade och framför allt Ville lyssna. (så har han dels jobbat på Liseberg) - Så kan han nämligen även magi och trolleri! Det var obeskrivligt och känslan i magen var lycka hela vägen. Han gav så mycket intryck och han stoppade in så många fantastiska tankar i mitt huvud att jag även nu när jag tänker på det, ler. Han är rektorn i allas drömmar. Alla borde få chansen att få träffa denne man. Verkligen.


Vi samlades efteråt i klassen och träffade våra lärare och fick vårat schema. Till en början brydde jag mig inte så värst mycket i det, men efter ett samtal med F, så insåg jag hur mycket jag verkligen gillade mitt nya schema (som sträcker sig till v. 44).
Jag trivs otroligt bra med klassen, iallafall just nu. Alla är snälla och glada, vissa är mer speciella än andra, både positivt och mindre positivt. Min underbara rumskamrat Elin som bor en halv vägg bredvid gör dagarna bra med sitt ekorrskratt och sitt gitarrspelande. Vi kommer att trivas riktigt bra ihop, och det känns riktigt bra då det inte finns någon dörr mellan våra rum.


(tråkigt internatmöte som inte är värt att skriva något speciellt om, annat än att våran sk. Husmor gav oss rådet "Rök inte hasch på rummen. Dels så får ni avsluta utbildningen och flytta, och dels så går brandlarmet. Jag tyckte det lät otroligt logiskt.)


En enormt viktig händelse,
Var att jag gjorde ett livsonvändande val idag, och åt min allra första vanliga hamburgare på vad jag tror är åtta år, och jag mådde knappt illa. Jag är imponerad av mig själv faktiskt. Riktigt imponerad. Det underlättar många stunder i livet!


På eftermiddagen så åkte halva klassen in till Göteborg och Ikea. Jag är dock näst intill fattig och valde att stanna hemma. Huset blev otroligt tomt..
När ingen ville leka, och ingen hade tid att prata i telefon så gick jag ut och drack varm choklad. Stället är så vackert, och jag blir lika imponerad varje gång jag tittar mig omkring.


Kvällen försvann till att handla onyttigheter, virkning och datortid. Samt en mycket kort runda Geocaching med Elon och Sylvia.


Men nu, Efter över 30 minuter av ett fantastiskt bra och mysigt godnatt-samtal över telefon och några mormorsrutor så är det nog dags för mig att sova. :)
Imorgon börjar skoldagarna lite mer på allvar, och jag börjar 08.30 Jag önskar att jag var piggare, men så är inte läget. Ställer nog ett larm redan nu för att försäkra mig om att jag hinner göra det. Godnatt alla, och jag hoppas att ni har haft en fantastisk dag, det har iallafall jag, minst sagt.


Imorgon är alltid en ny dag, och gårdagen är alltid förbi. Ta vara på livet! Som våran fantastiska rektor sa idag; Nu är redan historia. 


Tack för mig. Godnatt.
Jag saknar er där hemma så otroligt väldigt mycket. Varje minut.

 
 
Ingen bild

MS

21 augusti 2012 07:11

Låter som en helt ok dag =)
Fina bilder..
Du är saknad här hemma också <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards