isvarmt

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Dag fyra, del två.

Av Linda Jonasson - 23 augusti 2012 02:20

Inget nytt i hur min dag startade, annat än att det var sjukt varmt och kvavt i mitt rum.. Jag vågade inte ha fönstret öppet efter insektsincidenten.
Det har varit en bra men ruskigt seg dag idag. Redan i början av första lektionen så började det regna, och slutade runt 17-18 tiden på eftermiddagen.
Förutom det så gick lektionerna lite segt. Vi hade teambuilding, sammarbersövningsar och väldigt mycket lekar och övningar om ledarkunskaper och ledarroller. Det var faktiskt mycket intressant, speciellt hur olika personer tog ställning till vissa saker osv. Mycket intressant.


Jag åt en ensam lunch idag, fastnade i telefonen för länge. Det blev kålpudding men jag valde att äta broccolisoppa, inget att rekomendera.
Till middag blev det sallad (?). Väldigt konstigt och inte alls mättande. Den bestod av salladsblad, tomater, några få och konstigt smakande baconskivor, tillsammans med små krutonger? Heter det så? Bröd iallafall. Totalt omättade.


Efter maten, när nästan hela klassen bestämde sig för att trotsa regnet och gå till affären, (och jag fick mina brev postade!) så lånade jag över Elons promarkers, så jag hade dom plus alla mina egna. Det kändes fantastiskt, så jag blev kreativ. Ritade men gav upp ganska fort och blev rastlös.


Drog därför med mig Elon ut på en powerwalk när hon kom tillbaka. Det blev geocaching och massa motion!
Vi tog elljusspåret, mestadels. I nästan två timmar gick vi huller om buller och överallt var det så otroligt vackert! Tror vi gick förbi 6 eller 7 stycken olika småsjöar - vilket var väldigt vackert! Vissa var små, andra var större. vi lyckades leta på två kluriga cachegömmor. Även om det tog tid, kraft och mycket fram och tillbaka då kartan och gpsen inte gjorde som vi ville - så hade vi väldigt kul. Jag tror att när vi har lärt oss spåret mer, så tar vi resten av WW#cacherna!
När vi väl bestämt oss för att försöka hitta hem, så kom vi till en sjukt stor bergvägg/sten som jag blev otroligt fascinerad av. Så fascinerad att Elon fick knäppa en turistbild på mig vid den. Fantastiskt.
Promenaden/powerwalken tog nästan två timmar. Motion motion!


När vi kom hem så var jag otroligt trött, så jag bestämde mig för att titta på när de andra spelade alias. Det var inte alls som i viken, dom förklarade otroligt segt, lugnt och sansat. Det vinner väl ingen på, eller?
Efter Max en halvtimme så gav jag upp.


Jag gick upp på mitt rum, rostade bröd och drack oboy. Bestämde mig för att kolla på den gamla serien 'parallax'. Efter det första 20minuters avsnittet så kom Elin, min rumskamrat upp, så jag bjöd in henne till att titta med mig. Min plan var egentligen att sova, men hon är så söt så vad gjorde det? :)
Efter episode 10 (det är ca fyra timmar!), väljer vi att det är dags att sova. Det var en mycket bra plan, men även en fantastisk avslutning på kvällen. Bra serie, bra tjej, kramar och skitsnack. Inga klagomål häifrån! Det känns otroligt bra att ha en så bra rumskompis, är vi ändå ska bo näst intill på varandra fram till 1 Juni.


Nu ska jag sova. Imorgon väntar en torsdag fylld med mer teambuilding, utomhus om regnet inte får för sig att återvända.
Godnatt och kramar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards