isvarmt

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Dag fem.

Av Linda Jonasson - 22 augusti 2013 23:45


Igår var jag ledig, vilket var fantastiskt skönt ändå.

Jag räknas som andraårs-elev fast jag inte hade 

några "vanliga" ämnen förra året. Jag borde räknas

till förstaårs-elevera men icke. Vilken tur jag har! :)


.

.

Schemat idag löd som så att på morgonen spelade vi

När då då med klassen. Det var trevligt och kul, fast mitt

lag förlorade med en poäng. Men så kan det vara, 

jag vinner ju aldrig annars så varför skulle jag göra det nu? ;)


Efter det lyssnade vi på Rektor Sven Östberg när han höll

ett fint litet tal om alkoholpolitik, IOGT-NTO och hur skolan

ställer sig till alkoholen. Det var 40 väldigt givande minuter.

Det är det förstås alltid när Sven pratar, men jag har

saknat det en hel del tror jag.. 

.

.


Lekte en stund med mina knäppisar på gräsmattan
innan det var dags för "gemensam aktivitet för hela skolan".

Försökte hjula, det gick sådär.. Gjorde inte illa mig iallafall!
Lyckades även hänga upp och ner ien lykstole för första gången.

Hurray på mig osv.


Sen var det dags för femkamp med hela skolan! 

Vi delade in hela skolans elever efter vilken månad dom var

födda, och hela Juli blev en egen grupp för att vi var så några.

Det fanns totalt 10 stationer, men vi hann bara med fem,

eftersom det var en femkamp. Frisby, Längdhopp, Musikquiz,

Spika i en spik och äta kex och kunna vissla. 

Jag vet faktiskt ännu inte hur vi låg till på alla grenar, 

tror vi får reda på resultatet nästa vecka, eller på söndag

på jourfikat. Det var otroligt kul iallafall! Jag hamande med

väldigt många från teater, och jag har saknat den mysiga

stämningen som finns här. 


.

.

När kvällen kom så gick JAg, Robin, Celicia och Joakim ut
och spelade twister och gjorde bus ute på gräsmattan i solskenet
från kvällssolen. Efter en timme gav vi upp, och gick och
handlade mat istället. 
Ugnen på slottet var tydligen sönder, så vi fick ta maten
och plåtarna till Hilton och åt maten hos Celicia som tvättade,

och kollade på Step Up 1. Det var fantastiskt rakt igenom!

Vi åt Fish & Chips som jag lagade, och jag måste nästan

skryta lite. Det kan ha varit den bästa maten jag har lagat!

.. Och nu äger jag en burk grillkrydda. Jag äter typ aldrig grillkrydda.

Får kanske donera den till någon mer behövande någon dag.. :)

.

.

.

       

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards