isvarmt

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Linda Jonasson - 21 augusti 2013 16:23


Idag har vi lyssnat på information hela dagen

tillsammans med dom andra allmänna klasserna.

Det har varit många timmar av fokus och så,

men jag har även fått sätta ihop mitt eget schema!

Det känns faktiskt jättebra. Schemat ser ut såhär;

(med möjlighet för några ändringar)


Måndag;

08.30-10.00 - Svenska
10.30-12.00 - Matte
12.45-14.10 - Religiösa Inriktningar

Tisdag:

08.30-10.00 - Samhällskunskap
10.30-12.00 - Kreativ Verkstad
12.45-14.10 - Livskunskap

14.30-16.00 - Workout


Onsdag;

08.30-10.00 - Svenska
10.30-12.00 - Kör (kanske byts ut till Kreativ Verkstad)
12.45-14.10 - Matte


Torsdag;

08.30-10.00 - Historia
10.30-12.00 - Skrivarverkstad (kanske byts ut till Bild)


Fredag;

08.30-10.00 - Samhällskunskap
10.30-12.00 - Historia
12.45-14.10 - Aktuella frågor
 

.



.

Mitt i all min saknad efter dom personer som faktiskt

gjorde förra året värt allt kaos i övrigt, Kommer mina två

bästaste töntar och hälsar på. Elin och Victor kommer förbi

i ungefär två timmar och umgås, Det bästa som har hänt

den här veckan! Som jag har saknat mina två..

Det var inte länge sedan vi sågs, men dom är verkligen

dom två bästa jag känner. Lyckan var total <3


I övrigt har jag hängt med Robin, Celicia, Chilli och Joakim.

Som vanligt. Tror inte något av det kommer förändras,

det är verkligen skönt att ha underbara människor omkring mig.

Det är sådant som får dagarna att gå runt!

.

.

.

       

Av Linda Jonasson - 21 augusti 2013 08:10


Det är måndag och första dagen i skolan!

Som jag har sett fram emot det här, och varit nervös.

Men nervös har jag varit helt i onödan!


Dagen startade med frukost som vanligt, 

och sen kl 10 samlades alla elever i teatern för att

lyssna på rektorns årliga tal, och lärarnas musik.

Det var en stor lycka, och en helt annorlunda känsla jämtemot

förra året. Jag visste vad som väntade, men lyckan var den samma.


Sen började vårat upprop och vi samlades i klasserna.

Det verkar än så länge vara en väldigt trevlig klass jag går i,

en del ansikten som jag känner igen från förra året.

Det var en allmänt trevlig dag med alla, och det kändes bra

att få träffa alla igen! Visst träffade jag dom redan igår,

men det var ändå väldigt skönt. Samt att alla som inte bor här

var ju här också, så det blev en hel del nytt folk.

.

.

.

Under kvällen sjönk lyckan och allt sånt där som jag

tänkt på innan kom tillbaka en sväng. Sköljde bort

det tillsammans med kameran ute, och fotade

området och stjärnorna på himlen.

Stjärnorna får mig alltid att må lite bättre, för vart

du och jag än är.. så är vi alltid under samma stjärnor. <3

"Karlavagnen lyste klart inatt igen"


                 

Ovido - Quiz & Flashcards