isvarmt

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Dag femtiotvå.

Av Linda Jonasson - 8 oktober 2013 23:10


Tisdag, åttonde oktober.
Jag kan lika gärna ha helt fel på datumet visserligen.
Men det är tisdag. Det vet jag för att jag har
träningsvärk från helvetet.. Vi har workout på tisdagar.
Eller.. Vi och vi. Jag och Robin. Och tio andra..


Jag har egentligen ingenting att skriva om, men
lovade Mathias att uppdatera oftare.

Sen i lördags har jag haft dåliga dagar.
Dom har nästan bara blivit sämre med tiden..
Min gissning är hela veckan blir likadan, men jag hoppas
Att jag löser mina inre problem snart.
Det börjar bli irriterande att inte kunna sova,
och att inte kunna vakna på morgonen.
Eller att inte kunna fungera mellan att jag vaknar
och att jag somnar.. Ja. Allting är drygt och jobbigt..


Pratade av mig lite med mamma idag, det hjälpte.
Om så för bara en stund, var allting fantastiskt igen.
Min hemlängtan är enorm trots att jag inte vill,
Jag har ingen ork kvar i kroppen till att plugga
och jag vill bara ge upp det här med fhs och åka hem.
(Ska inte ge upp, men jag vill.)


Försökte döda min ångest med att göra det som
jag gör allra bäst. Virka, pyssla och baka. (Och städa..)
Klockan har hunnit bli elva, och jag har fortfarande
ångest.. Men jag har ångest, en fluffig enhörning,
Muffins i magen, foton påväg och ingen mer silvertejp..
Så det kan bli va..


Mycket att tänka på.
Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards