isvarmt

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Linda Jonasson - 11 mars 2013 13:13


Det är måndag. Dagen har varit en fruktansvärd
och otroligt jobbig dag från början till slut.


Det började redan imorse när jag insåg att köket
har bytt ut filen till ekologisk kravmärkt fil.
Det är säkert jättebra, men den smakar inte alls
som vanlig fil, och passar inte lika bra till flingorna.
Det är inget jätteproblem, men min frukost blev
inte så god. Det är ändå rätt jobbigt.
.
.
Sen har det hänt massa skumma grejer hela
dagen som bara har varit helt meningslöst.
Folk som inte kan bete sig som folk ordentligt,


Jag förstår verkligen inte vad det är som gör att
vissa människor är så inkompetenta och helt
galet borta i logiken. Jag vill bara gräva ner mig under
mitt täcke och önska att denne aldrig aldrig aldrig
någonsin talar med mig igen. Men det kommer såklart
Inte att hända, vi träffas ändå nästan varje dag.


.
.
På allt detta har jag städvecka denna vecka.
Inte heller en stor grej, men fan vad jag har inte orken.
Jag är en bitter människa, jag vet...
Tur att jag har den med en kompetent människa
iallafall, så kanske denna vecka blir en bra städvecka.


.
.
Stressen inför vårfesten är också ett stort problem.
På onsdag är det fest och dekorgruppen som jag är
med i har en hel del att göra, och knappt gjort något.
Jag har gjort en tredjedel av det arbetet som jag satt
upp mig på att göra, känner mig 'nöjd' iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards