isvarmt

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Linda Jonasson - 19 mars 2013 22:21


Och så har jag klarat av även en tisdag i Övik!

Jag ska nog bara skriva igenom dagen från början

till slut, jag är nämligen supertrött och borde

ha sovit för någon timme sen för att orka med

morgondagen och kommande dagar..

Mitt psyke och min kropp är inte riktigt med

mig längre, men det får vara som det är bara.

.

.

Efter en natt nästan helt utan sömn, och med

mardrömmar konstant så väckte Elin mig och

tvingade upp mig till frukosten. Det var självservering

av vandrarhemmets utbud, som inte var så värst

stort men det dög allt för oss två. Jag åt två

mackor med skinka på, och fick i mig lite yoghurt.

.

P.O hämtade oss runt klockan 8 och vi åkte

och hämtade D hos sin moster. P.O är som sagt

en man som glatt pratar om det han kommer på,

och inte på ett sådant där sätt så jag blir irriterad

utan snarare lite fnissig för att han pratar så mycket.

Under bilresan från vandrarhemmet ut till Vårblomman

som tog 14 minuter så hann P.O prata om:
Vilka som spelade/vann hockeyn igår, Varför Övik

har två tågstationer, Vilka som bor på fågelsångsvägen,

Fabriken som ligger precis bredvid, Olika krigsmaterial,

Olika sorters pansarvagnar (vilka som tillverkas och inte),

Sveriges och lite av Englands krigspolitik, Hägglunds,

Modos pappersfabrik, Kina och Indiens klädesmaterial,

Vad vi får göra på praktiken under dagen, Olika filmer,

Hur stora sängar är, Vad han hade för säng som ung,

Vilken säng han hade när han flyttade ihop med sin

första fru.. Allt detta på 14 minuter. Jag är imponerad.


.

.

När vi kom fram på Vårblomma blev vi glatt välkomnade

av glada mysiga Monika (jag har lärt mig hennes namn nu).

Hon plockade fram förkläden och små fina mössor åt

oss, och det var dags för oss att börja dagen.

Först fick vi fika tillsammans med gubbarna som är där

och jobbar i verkstaden. Väldigt trevligt gäng må ja säga.


När fikat var slut så sattes vi 'flicker' i arbete.

Vi skulle baka massa bullar till Nolaskolans café.

Tänka sig, en praktikplats med dessa uppgifter! 

Vi, eller iallafall jag hade det väldigt trevligt och det

var roligt att få baka bullar.. Även om det fattades

en väldigt viktig människa i bullbaket.. (Älskade Mamma).

Alla bullar blev inte så fina, men dom skickade vi

ut på bordet till personalfika, Och jädrar i min låda vad 

dom blev uppskattade! Vi fick många tack och mycket beröm.


Vi bakade också kakor, som i mina recept heter glaskakor.

Jag och Elin fick med oss några hem, men eftersom Elin

inte äter socker så fick jag dom själv. Synd bara att

dom inte smakade så speciellt gott.. Men dom blev riktigt

riktigt snygga, och bara det ger ju pluspoäng! 

.

.

.

P.O skjutsade hem oss kring 16-tiden när dagen var slut,

och jag är förvånad över att jag höll mig vaken så pass

länge som jag gjorde. Jag kollade klart på Les Misérables

(jag började kolla på den igår) och det var verkligen ingen

film för mig. Jag brukar halvgilla musikaler, men denna

var inte bra någonstans förutom i vissa skådespelare.


Istället slog jag igång Life of Pi, men hann bara se en timme

innan Elin åter igen drog upp mig ur sängen och gav

mig en påminnelse om att vi borde äta. Så tacksam!


Vi klädde på oss, och tog en promenad ner till 'city'.

Först gick vi och letade vykort lite snabbt,

och jag hittade ett vykort till A som jag skickar iväg

imorgon. Vi köpte mat från Asia Thai Paradise, 

ett helt fantastiskt ställe. Jag köpte friterad kyckling

med sötsur sås, och jag har fan aldrig ätit något godare.

Det är nog den första mat som jag får i mig ordentligt

sedan jag åkte i söndags. Väldigt skönt för magen,

även om jag knappt tog mig upp ur sängen där ett tag.

.

.

.

Nu är klcikan ALLDELES för mycket, och jag borde

verkligen ha sovit för länge sedan. 

Godnatt, och imorgon väntar en dag på IVK Sy,

vi får se hur det går. Tack och hej!


(PS, Jag saknar dig Alex.)

.

.

.

                       


Ovido - Quiz & Flashcards