isvarmt

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Linda Jonasson - 21 mars 2013 21:42


Det har alltså gått fyra dagar nu, Fyra dagar i Övik.

Dagen har, som tidigare dagar, gått utmärkt!


Vi åkte iväg långt ut i skogen idag, Ut till Gene.

Där låg Sommarhemmet. Där träffade vi, och pratade

med en man vid namn Lars, en mycket trevlig man.

Vi satt och pratade om allt möjligt tillsammans,

allt från Urkultsfestivalen till junisverksamhet

och från blå pianon till missbruksmiljöer.


Vi åt lunch från max, men åt den på IVK Sy,

och det är verkligen en sån underbar miljö att vara i.

Jag känner som så, nu när det bara är en halvdag kvar

att jag trivs så väldigt bra att jobba med det här,

så jag vet inte riktigt hur det känns att börja skolan igen

på måndag. Jag har iallafall börjat sy på en till väska.


.

.

Efter praktiken blev jag, Elin och Denise avsläppta på stan

för att shoppa lite. Jag köpte några vykort och en liten

födelsedagspresent och så, och jag köpte kvällens middag

också. Kycklingbollar från Asia Thai Palace, OJ SÅ GOTT DET ÄR!

Vi gick runt en bra stund, men det var trevlgt.

(Köpte även en varsin liten grej åt käre mor och far.. :))


Jag och Elin kollade även på två filmer denna kväll.

Dark Water och Upside down. Den första var gansak kass
och upside down får väl typ en trea kanske. 

Nu vet ni.


-

-

Det har varit en delvis bra, men mestadels jobbig dag.

Jag har fått sova hela natten, men jag har haft extrem

huvudvärk och min mage har krånglat hysteriskt mycket.

Kvällen har bestått av plötslig ångest och massa tvivlande

tankar som inte borde finnas alls och massa andra dumheter.


Jag tvivlar på så mycket, funderar och tänker på ännu mer.

Tvivlandet är kanske inte riktigt lika mycket på riktigt,

men ibland känns det så pass verkligt att det liksom.. blir verkligt.

Men jag får helt enkelt bara njuta av mina 70 dagar

av total lycka, och ta alla problem och allt tvivel närmare 

färden tillbaka till den alldeles för minnesfyllda staden Sandviken.


.

.

.

.........Saker att se fram emot för att tänka på annat:

  • Jag åker hem till WB imorgon, och om 25h är jag hemma hos min Alex!
  • Nästa lördag åker jag och A till Vingåker och A's familjer.
  • Lovisa fyller 20 nu på lördag.
  • S01E01 av Grey's Anatomy finns på min dator.
  • Imorgon får jag sy klart min andra väska.
  • Jag ska sova nu, förhoppningsvis sista natten ensam på länge!

..

.

.

 

                       

Ovido - Quiz & Flashcards