isvarmt

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Linda Jonasson - 17 mars 2013 23:12


På resande fot, igen.

Det verkar visst aldrig upphöra.


Jag ligger på en överslaf i en tågkupé.

Nattåget rullar fort men långsamt mot Övik,

och snart har halva tiden av min tolv timmar

långa tågresa passerat.


Jag låter det bli ett kort inlägg, jag borde

sova. Jag har en mogondag att orka med.

Hur det går? Jag är en tapper krigare,

Det går än så länge väldigt bra.

Det går faktiskt förvånansvärt jättebra.

.

.

.


Positiva tankar, trots min lätta ångest.

En vecka utan A, jag är less på att behöva

åka iväg från honom.. Positiva tankar..


Jag dricker vatten  ur en kartongförpackning,

har hällt i mig en halvliter yoghurt och några

Tom&Jerry-kex, det får duga så.

.

.

.

Utöver allt, känns det säkert helt okej, kanske även

bra att ha praktik på IVK i Övik i en vecka.

Lite intressant blir det allt att se vad dom sätter mig

på för arbete efter att ha läst min peronliga text..


23:22.,,,,,. Jag måste sova.

Godnatt från någonstans i Sverige.

(typ mellan Uppsala och Gävle)

Ovido - Quiz & Flashcards