isvarmt

Alla inlägg den 5 september 2013

Av Linda Jonasson - 5 september 2013 23:51



Idag har varit en jättebra dag!! (med undantag för några timmar

på eftermiddagen som blev totalt kaos)


Vi började 10 idag, inne i Göteborg! :)

Jag åkte tillsammans med tre andra klasskamrater och

min lärare istället för att åka buss, in till Göteborg och den kända

statyn/fontänen av Poseidon. Där hittade vi hela vår klass,

plus hela människanklassen! (Robin, Celicia, Chilli m.m)

Det var faktiskt jättekul att springa runt och busa och fota

tillsammans med dom människorna jag trivs allra bäst med.


När klassen var samlad (minus Casper som kom senare)

så fick vi en karta och ett litet häfte som vi skulle svara på frågor

i om byggnader och statyuer runt om i Göteborg. Dom hade gjort

en liten stadsvandring! Jättekul!! :D

Det regnade tyvärr lite, konstant, hela dagen.. Men det var så pass

lite att det enda som hände var att håret blev jättelockigt. 

Men så kan det vara ibland! 



12 samlades vi utanför Nordstan för att äa lunch, och jag

tog min lunch med Casper, Adam och Anton på Subway!

En mycket trevlig lunch måste jag säga.


Sen vid ett skulle vi samlas igen för att gå på Göteborgs Stadsmuseum.

"mitt" gäng var i tid, medan resten inte var det. Så då passade 

Casper på att lära mig åka longboard. Tokigt nog gick det fantastiskt

bra! Ramlade inte en enda gång, det ni! (fick även åka mer efter

vi hade varit på museet, och då gick det ännu bättre!)


Museet var otroligt intressant. Dom hade flera utställningar, bland annat

om vikingar, romernas tid i sverige, medeltiden, Sverige på 18/1900-talet.

Det var verkligen jättekul att gå runt och titta på allt. Det slutade med 

att jag och Casper satt och snackade strunt och kollade på film om

en snubbe som högg träskor av en stock, två gubbar som gjorde tapeter

och en kvinna som pratade om andra världskriget. Mycket

information, och trevlig stund. :)




Kvällen spenderade jag med Robin ute och fotade och köpte godis,

och nu ska jag fortsätta prata med Mathias i telefonen och sen sova.

Vi har en hård helg framför oss, och det är så mycket som jag

skulle vilja skriva här, men det känns som en dålig idé.

Det ska gå vägen, Men jag har tappat lite hopp om mänskligheten.

Mitt hopp om Mathias står fast på stadiga ben, även om %siffran sjunker..



       

Anton på parkeringen! :)




       


 

Mitt fina lilla gäng och jag <3 KÄRLEK!





 

Robin <3





   

Adam läser karta.




 

Pimpim och Marcus :)



  

David (min lärare), Anton och Karl-Johan! :)


 

Casper och Adam




 

Casper.. Och Adam!



     

Åter igen, Casper och Adam.



 




Ett panorama, utanför domkyrkan.



               

Ovido - Quiz & Flashcards