isvarmt

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Dag åttiofyra.

Av Linda Jonasson - 12 november 2012 00:30


Min tolfte eller trettonde söndag på slottet.

Jag kan inte riktigt räkna så bra, men jag tror det är 13.


Bloggar från datorn, ett inte så vanligt fenomen eftersom

jag knappt vant mig vid att jag har en dator igen.

Det känns dock otroligt bra att jag slipper sitta och

trycka på telefonens inte så stora display och skriva..

Dessvärre valde jag datorn för att jag inte kan använda

min högra tumme för tillfället.. Råkade sätta tummen rakt över

plattången och brände mig ganska fint.. Det gör ont.




Det känns som att dagen inte har erbjudit så värst mycket,

men jag tror det är för att jag inte håller så stor koll på vad

som har hänt idag, och vad av allt som hände igår eller i förrigår..


Men jag klev upp och åt frukost iallafall, runt tiotiden.

Jag blandade ny oboy i min glasflaska, bästa påhittet jag fått

hittills. Häll lite mjölk i en glasflaska (gärna Choko-flaska från TGR).

Häll sedan i oboy försiktigt, trixigare än man tror!
Häll sedan på mer mjölk, sätt på korken och skaka. POFF

Egen chokladmjölk på flaska. Och eftersom det är glas, så bli den

riktigt kall, riktigt fort! Till det åt jag två mackor. Bästa frukosten

som kan ätas under en helg.


Jag pysslade ihop ett till julkort, som jag tror att jag glömde fota.

Det blev iallafall randigt med en typ tomte-gumma på..



Runt femtiden tröttnade jag på att sitta ensam, och gick därför

in till Pontus och Victor. Jag knackade som vanligt inte, förstår inte

varför dom inte slängt ut mig hittills, när jag kommer dit utan deras vilja..

Men dom har än så länge inte klagat alls, Tror grabbarna behöver lite sällskap

då och då, för att få lite glädje i tillvaron som annars innehåller dator och spel.


Jag tjatade med Elin och Victor in till Göteborg, och fick även med mig Lovisa.

När vi hade ätit på Subway, gick vi och handlade på konsum åt Mevelyn.




När vi var klara där och hade gått därifrån, gick vi in mot göteborg istället

för til busshållsplatsen. Då fick vi den briljanta idéen om att åka på en

liten spårvagnssafari. Sagt och gjort, vi hoppade på första spårvagnen som kom.


Vi åkte mot Angered, och hamnade runt gamlestadstorget, kan det ha hetat.

Men precis som Victor sa, Det hade varit roligare om vi åkt tidigare på dagen

när man faktiskt hade sett något utanför - annat än mörker.

Men det var otroligt trevligt. Jag hade kul.


Dels så var det skönt att få komma utanför slottet, och bortanför

brunnsparken. Det känns som om det var en evighet sen jag lämnade

området och passerade grindarna.. Känner mig på tok för instängd

vissa dagar och stunder..


Vi var även in på ICA FOCUS en sväng. Det är ett helt galet stort ICA

som har så mycket mycket mycket saker att det knappt går att beskriva.
Elin och Victor hittade massa olika saker dom skulle handla,

Jag och Lovisa sprang mest bara runt och tittade på konstiga produkter.

Vi letade efter hallon-lakritsGlögg, men fann inget..




Under kvällen/natten har jag försökt fixa inför torsdagens halloweenfest.

Provade min hårfärgsspray, det visade sig att den var helt värdelös.

Mitt hår blev långt ifrån vitt av den vita färgen, och mitt krus fastnade inte.


Valde istället att tvinna upp en gammal syntetdread som jag tog med mig

från Sandviken när jag var där. Ångade den i Pontus vattenkokare, som han

har glömt här tillsammans med alla sina andra saker.

Krusade den, och försökte locka den, men det gick såklart inte alls

som jag ville.. Dessutom brände jag mig ju på tången. Inte okej.


Bestämde mig ändå att det fasiken fick duga som det blev.

Jag kanske inte får håret så bra som jag vill ha det på torsdag,

men jag kan inte göra så mycket mer åt det hela..

Resultatet får ni se då, om det nu blir något resultat..



Nu är det dags för mig att sova, klockan är 00:57..

Det känns väldigt oansvarsfullt att vara vaken såhär sent,

Men det är svårt att sova om jag inte ens är trött.


Godnatt.


_               

Victors fot i ansiktet..
    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards