isvarmt

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Dag tvåhundratretton.

Av Linda Jonasson - 20 mars 2013 20:55


Ännu en vacker, solig dag har snart passerat här i Övik.

Vi började en halvtimme senare idag, (08.30) med att åka

ut till IVK Sy, det första stället vi var på och åt frukost

i måndags, stället med den fina utsikten. 


Där fick vi först sitta och vänta lite, vilket inte gjorde oss

något alls. P.O behövde prata lite med dom som jobbade

på syavdelningen för dagen då handledaren där är

sjuk just nu. Till slut kom dom fram till att det var okej

att vi fick vara där idag ändå, men inte kunde få så 

mycket handledning eller hjälp utan fick vara självständiga.

.

Vi fick träffa två kvinnor som 'jobbade' där.

Båda två var så otroligt trevliga och omtänksamma!

Vi fick först välja vad vi skulle jobba med inom textilen.

Elin och Denise fick lära sig att sticka och jag fick

sätta mig ner och sy lite, och som jag har saknat att sy!

Ljudet från symaskinen var verkligen skönt och rensade

tankarna från precis allting annat. Väl behövligt.

Jag fick först sy en liten typ grytlapp enligt en mall som

dom brukade sy efter. Jag satte även ett litet virkat band

runt kanterna, den blev faktiskt riktigt fin. 

Elin och Denise gjorde också varsin grytlapp med lika motiv.


När jag var klar med den så var det i tid med lunchen.

Jag, Elin och P.O tog en sväng till Burger King och 

köpte lunch som vi sedan åt tillsammans med gänget

på IVK. Det var otroligt trevligt, och jag inser allt mer hur

otrolig tur jag har som har fått den här praktikplatsen

och den här chansen till att få träffa alla fantastiska

människor. Dom är så beundransvärda på så många sätt.

.

.

Lunchen tog slut, men det gjorde inte P.Os pratande.

Jag, Elin och Denise slog oss ner i soffan och slappade lite

i väntan på att vi skulle få fortsätta arbeta. Vi kände
att vi inte borde hålla på med massa saker när våra

såkallade 'handledare' satt nere i köket med P.O, så

det var bara att vänta tills farbrorn var klar. Det tog över

en halvtimme, men det var skönt att bara få sitta också.


När vi väl kom upp till syateljén igen så började jag

att sy ihop en väldigt grön tygpåse att ha mina saker i,

istället för att bära på en väska när jag går ut. Jag har ändå

försökt hitta någon snygg, men sökandet har varit förgäves.

Nu har jag en grön-blommig tygpåse med gröna handtag.

Den är superduperjättefin faktiskt.


Vi var även upp på varvberget en sväng,
och sen en snabb runda genom Örnsköldsvik.

P.O visade och pekade och berättade.

Ganska intressant faktiskt ^-^ 

.

.

.

Det har i allmänhet varit en helt okej bra dag.

Jag har inte varit lika orolig och nervös inför annat,

och mitt psyke har varit lite mer på topp idag.

Jag har längtat hem, men inte lika mycket som tidigare.


Jag och Elin har haft en trevlig kväll tillsammans, 

Suttit och lekt ordlekar och ätit thaimiddag idag igen.

Vi kollade även klart på 'Lofe of Pi'. En fyra får den.


.

.

Jag har nog faktiskt inte så väldigt mycket mer

att säga om dagen. Klickan är 21:46 och jag ska nog

försöka sova. Imorgon får vi ännu en halvtimmes

sovmorgon, och ska åka ut till föreningens Sommarhem

där det pågår dagverksamhet.


Godnatt.

.

.

.

                               



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards