isvarmt

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Linda Jonasson - 4 december 2012 23:31


Liggandes i en säng på hotell Långholmen.
Knaprar på godis som vi fick från UNF.
Jag har precis skrivit ett brev, lyssnar på musik.

Elon kom precis hem, Sara ligger och läser
och Emelie är och borstar tänderna. Det är vi
som bor i detta rum tillsammans. Denna cell.



Bilfärden var rolig och jobbig samtidigt.
Dels jobbig för att jag åkte i bilen med radio-anarkisterna.
Med det menar jag att dom hellre hade den jobbiga
tystnaden än radion igång, oavsett val av musik..

Den roliga delen var alla diskussioner mellan mig
och Ellenore. Eller egentligen, vem som helst och
Ellenore. Hon är väldigt söt ibland. Hennes bästa
citat för dagen är "Men det är ju snö här, och skog.
och älgtorn. Vi måste vara i Norrland!"
Detta var några mil innan Jönköping. <3

Ange var också en ängel. Hon väckte mig mitt i
min sömn, väldigt engagerad. Enbart för att säga
"Linda, vi kör om Björn nu!"
Så söt, så dryg, så underbar.


Det är alla små saker och händelser som får mig
att inse hur ensamt livet kommer bli utan klassen.
Jag vill inte att detta ska ta slut någonsin. Snälla.


När vi kom fram på kansliet runt 13-tiden var det
dags att äta våran lunch. Vi fick pastasallad.
Pastan i den var god iallafall.. I övrigt? Nej. Inte god.

Vi fick prata med en herre vid namn Erik Wagner.
Han visade oss runt på kansliet och dess olika
avdelningarna. NBV, våra gårdar, UNF, junis..

Min första överraskning var att jag har fått ett till
omslag och en sida i tidningen Våra Gårdar!
Blev väldigt glad, överraskad och stolt.
Någonstans mitt i allt letar jag efter honom för
att säga det som bara han skulle förstå.
"Det är nu det händer".
Kanske ser han det nu. Hoppas.


Hos UNF fick vi umgås med min favorit Astrid,
Tillsammans med resten av UNF-gänget.
Dom gav alla en varsin strut med godis, och
visade sina apelsiner i taket, dekorerade med
nejlikor. Det var väldigt mysigt att vara där.


Sen blev det fika, och sen kom det en kvinna
och pratade. Minns inte vad hon hette eller vad
hon pratade om, men hon sa 'ehm' 278 gånger.
Ungefär var tredje mening i en timme. Ungefär.

Winnie pratade om värvning inom IOGT-NTO,
Och dagen på kansliet slutade ungefär 17.30
Det var långa timmar, men bra timmar.

Ljusglimtarna var dels Ange som skalade min
apelsin. Trodde jag. Hon gjorde massa runda hål
i skalet. Fint, men inte så hjälpsamt. :)
Det andra som har gett ljus i dagen är Björn,
våran lärare. Han är verkligen den bästa läraren
och bland dom bästa vuxna människor jag mött.
Han stöttar mig omedvetet, säger det som behöver
sägas, när det behövs. Skämtar resterande tid.
Hur skulle jag kunna må dåligt med det här egentligen?


Sen blev det middag på bambo palace (?) med
hela klassen, lärare och Ninas dotter som var med.
Sushibuffé blev det. Jag har ätit godare sushi, men
det var ändå gott. Efterrätten bestod av glass, vilket
kan ha varit dagens bästa. Min mage håller inte med.
Jag ser väldigt gravid ut, tur att det försvinner.

Efter middagen åkte de flesta tillbaka till hotellet.
Vi bor på ett fängelsemuseum, i en gammal cell.
Fängelset är väldigt likt Gävles fängelsemuseum
på insidan. Vi bor mitt i själva utställningen,
Vilket inte känns så jättekul. Men det är en natt,
Hur illa kan det gå? :)
Har även fotat lite i korridorerna.


Nu ligger jag nergosad under ett varmt täcke,
Kramar ena kudden och har huvudet på den andra.
Jag har godiset inom räckhåll, musiken är igång,
Sängen är i övrigt tom och vännerna sover nog.
Klockan är 23.30 och min mage gör ont av
järntabletten. Imorgon väntar CAN och riksdagen.

Väntar med spänning.
Godnatt.

Av Linda Jonasson - 4 december 2012 11:08


Fryser om fötterna, fryser överallt.
Det är massiv vinter utanför, nästan Norrland.
883 foton kvar på minneskortet. 45% batteri i telefonen.

Jag är rätt peppad på att åka till kansliet.
Kansliet, CAN och riksdagen står på schemat.

Vi stannar i Stockholm till imorgon,
spenderar min tisdag och onsdag i huvudstaden.
Trots att hela klassen är med så följde min
ensamhet med också..


Får vara glad ändå. Åt en bulle för en timme sen.
Har lånat (läs snott) Anges kudde och halvsover.
Populär via smsen, musiken i öronen.
Kanske får vara glad ändå.

Av Linda Jonasson - 4 december 2012 11:08


Fryser om fötterna, fryser överallt.
Det är massiv vinter utanför, nästan Norrland.
883 foton kvar på minneskortet. 45% batteri i telefonen.

Jag är rätt peppad på att åka till kansliet.
Kansliet, CAN och riksdagen står på schemat.

Vi stannar i Stockholm till imorgon,
spenderar min tisdag och onsdag i huvudstaden.
Trots att hela klassen är med så följde min
ensamhet med också..


Får vara glad ändå. Åt en bulle för en timme sen.
Har lånat (läs snott) Anges kudde och halvsover.
Populär via smsen, musiken i öronen.
Kanske får vara glad ändå.

Av Linda Jonasson - 4 december 2012 07:49


Oj vad länge sen det var jag skrev.
Bloggar från bilen, eller ja. Minibussen.

Klassen är påväg till Stockholm.
Jag sitter i bussen med Ange, Ellenore
Elin, Victor, Mevelyn, Emelie och Henrik.
Sören kör. Det här känns helt okej.
Det hade kunnat vara värre. Mycket värre.

Ovido - Quiz & Flashcards