isvarmt

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Linda Jonasson - 14 december 2012 23:30


Det har varit en lång fredag. Lång, men rolig! 

Vi röjde satan på discot, och jag mådde illa.
Det var jag, Denise, Elin, Nina, Ange, Ellenore och Anders
som jobbade på discot.. Men det kom enbart
tre barn + Ninas dotter.  Vissa av ledarna blev väldigt
griniga och tjurade för att det kom så få barn
men barnen hade verkligen jättekul. 

Ninas dotter på 6 år lärde mig dansa Gangnam style-dansen 

och vi dansade limbo och lekte dansstopp och

hade allmänt jättekul. 


När mitt illamående blev för mycket så valde jag
att gå och titta på film i vardagsrummet istället.
Vår lärare hade annordnat fredgsmys, men det var
inte så många som kom på det heller. Till en början
var det bara Björn och jag, Men sedan kom även
Sara, Victor och mycket senare kom Alex dit också.

Filmen vi såg var Snön på Kilimanjaro. Inte den bästa
film jag sett direkt, men den kunde ha varit värre..
Dock missade jag slutet, för att jag skulle ta hand om
städningen osv av det sista på discot.


Kvällen spenderades framför julkalendern

och med sömn. bäst på alla vis.

Av Linda Jonasson - 14 december 2012 17:45


Dagen har varit helt okej faktiskt.

Skoldagen har varit folkrörelsekunskap mellan
08.30 och 11.50 tillsammans med Hans.


14.05 började vi bygga disco i klassrummet,

och nu om en kvart är det dags att köra på riktigt.

Det blev sjukt härlig stämning och allting är på plats.

Jag är inte alls så peppad och taggad som jag

borde vara, men jag tror att det kommer.. Hoppas iallafall.


Dock har jag en sådan där dag när jag faktiskt
är snyggare än vanligt, helt utan anledning.

Tur att även jag kan ha sådana dagar..




Efter discot och när allting är städat så ska jag
nog bara sova, kanske offrar lite (mycket) tid till
att titta på nya batman-filmen som har legat på mitt golv
i nästan en vecka utan att ha blivit tittad på. Den ska
lämnas in imorgon innan 18, så jag får väl kanske 
ta tag i det snart.. Annars får det bli till frukost imorgon!
åh.. Frukost imorgon.. Jag borde ha handlat.



Näe, Nu är det dags att byta om! 
På med junisledartröjan, glitter i håret,
och så jävlar kör vi så det ryker!

Vit Jul-disco, HERE I COME!



 

Ovido - Quiz & Flashcards