isvarmt

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Linda Jonasson - 17 december 2012 23:45


Sista måndagen i skolan för detta år.

Sista måndagsrundan denna termin.

Den blev inte som vanligt, Vi gjorde den
med en liten twist inför jullovet.

Istället för det vanliga vi brukar ha
Veckans botten och veckans höjdare..
Så fick vi berätta vad vi allra mest önskade oss
inför jullovet, något som vi längtade efter eller
hoppades på. Det blev en tung och sorgsen känsla
i klassrummet, och i mig. Det märktes att
det började ta slut nu, Att snart slutar vi för 14 dagar.

Jag kan dock inte berätta vad jag önskade mig,
För jag har någon gång hört att om man
berättar sin önskan, så kommer den inte att slå in.



Efter våran runda pratade vi om boken som vi
precis har läst ut, "Oktober i fattigsverige" skriven av
Susanna Alakoski. Jag kan fortfarande inte riktigt
avgöra vad jag tycker om den i helhet, Men kanske
är det lite på samma sätt jag skulle skriva en bok
om jag väl fick för mig att göra det, Och det känns som
att den tanken gör att jag uppskattar den lite mer.
Delar av boken gör mig mer berörd än andra,
och ja.. Den är väl kanske helt okej ändå.



Måndagkvällen bjöd på en UNF-kväll. Precis som
en måndag ska vara! Det var ett uppstartsmöte för
den nya föreningen UNF Wendelsberg. Vi spelade massa
olika tv-spel och hade riktigt riktigt kul. Det var
många från klassen där, plus Alex och Christoffer som
kom dit som nya UNFare. Det kom tyvärr inga utifrån
trots att vi hade peppat flera skolor, Men det var
kanske lika bra. Vi spårade kanske lite väl mycket..
Men riktigt kul hade jag iallafall! 
Det märktes att jag saknat UNF, och UNF Wendelsberg
kan nog bli riktigt fantastiskt det kommande året!!

Kvällen avslutades med att kolla klart på
filmen från igår, Law abiding citizen. Mycket bra film!!

Skön måndag.

Ovido - Quiz & Flashcards