isvarmt

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Linda Jonasson - 5 december 2012 23:45


Käraste söndag. Okäraste snöiga stockholm!


Idag har vi varit på mycket äventyr, och snön har varit kaos.

Ni som skriver att Stockholm inte ska klaga över sina 5cm snö,

har så jävla fel. Det var galet med snö. Och kallt som fan.


Vi har iallafall varit på riksdagen idag.

Vi fick träffa Elin Lundgren (S) och fick en alldeles

egen och speciell rundvisning i Riksdagens gångar.
Det var otroligt kul, och vi lärde oss en hel del.

Till exempel att även riksdagen skattar på sina arvoden.

Lite kontraproduktivt, men what the hell.


Elin visade runt oss i olika debattsalar, vad dom nu heter.

Det var rätt grymt att se allt från insidan, Även dom ställena

som vi egentligen inte skulle ha fått sett i vanliga fall.
Men det var otroligt trevligt, verkligen.
Jag fick även med mig ett block hem som det står
"SVERIGES RIKSDAG" på, med tre kronor ovanför.
Tackar tackar, svenska folket.





Efter vi varit på riksdagen så skulle vi iväg och käka.
Jag, Elin, Victor, Amanda, Lovisa och Pontus valde
att käka på Pizza hut. För min del kändes det väldigt
värdelöst egentligen. Tre av fyra pizzor innehöll ananas.
Ville inte riktigt lita på hur vida min hals tänkte svälla
upp massivt mycket, eller om det bara skulle klia.
Jag höll mig till den pizzan som var utan ananas.


Det var dock gott, och väldigt trevligt.
Har saknat att umgås med folk i klassen, Det var så
länge sen jag faktiskt satt ner och pratade om ingenting
med folk som bor utanför mitt rum. Nog för att Elin
och Victor var med, Men det var även andra så det blev bra.


Jag oh Lovisa gick iväg tidigare än de andra när vi skulle
iväg till C.A.N, Vi sprang iväg i all snö, för att köpa vykort.
Det är helt sjukt, vad fula vykort det finns i stockholm. Verkligen.
Och det var helt sjukt vad snö det var i Stockholm..
Och slaskigt!




Vi hittade knappt till CAN först, och ingen av dom vi frågade
verkade hitta dit - Eller ens veta att det existerade alls.
Väl där, satt jag mest och skrev på vykorten, och försökte

lyssna mitt allra bästa på vad kvinnan som pratade, pratade om.
Det gick sådär.. Tror det var mest om ett forum om frågor
kring alkohol och droger, men jag är verkligen inte säker.


Borde ha lyssnat mer på henne, men lyssnade mest på Björn
som pratade med mig, Och värmde mina strumpor och skor
på elementet. Väldigt roligt, och väldigt snällt! 
Jag och Björn har flummat hela dagen, den knasbollen.
Det känns väldigt bra att ha en lärare som går att 
umgås och prata med som folk, men som ändå kan
säga det som behövs säga angående skola och så vidare.



När vi var klara på CAN så var det dags att åka hem.
Våran buss kom inte riktigt lös från all snö, så alla
fick hjälpa till att putta på. Väldigt kul, för jag
satt kvar i bilen, för att Sören bad mig sitta kvar.
Väldigt snällt! Vi kom iväg mellan 15-16 tiden.


Vi var hemma 23 ungefär..
Den bilresan, var inte kul alls.



Godnatt.



                                       



Ovido - Quiz & Flashcards