isvarmt

Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Dag etthundratjugofem.

Av Linda Jonasson - 22 december 2012 23:00


En natt i sandviken har gått.

Den gick helt okej, trots ensamheten.

Jag sov ju iallafall hela natten, Woop.


Efter frukosten kom min käre far hit,
och vi klädde på oss ytterkläderna och gick
ut på stan en sväng för att leta julklappar.

Det är helt galet vad snö det är här, 
och ändå sägs det att hälften är borta..


Pappa köpte julklappar till dom minsta barnen
i släkten, Två respektive åtta månader gamla.

Snart får jag träffa dom små trollen också,
har längtat så mycket efter dom!

Vi var borta i några timmar som för övrigt var

otroligt trevlig. Har saknat att snacka skit

med pappa, och att träffa honom.
När jag är här, så vet jag iallafall att han
lever och är okej.




Väl hemma igen så satte mamma igång
med att sätta upp julgranen, och klä den.

Hakade snällt på, och den blev lika fin som
den alltid brukar bli. Den gröna plastgranen
är täckt med silvriga och röda julgranskulor,
silvtigt och rött glitter, och massa massa lampor.


Vi startade även bakandet av den godaste
kakan någonsin! Vi äter den mer som godis,
Men den klassas ändå som en kaka.

Mördegskaka med kola och choklad.





Jag har missat hela den decembermånad som
brukar sitta i så starkt här. Snön som är
så massiv, och mammas julpynt överallt

har fattats, och jag har inte riktigt kommit
in i julen, trots att julafton slår till om

bara två ynka dagar..


Jag slog in julklappar, slappade och

gjorde ingenting resten av dagen och kvällen.

Det är ju självklart skönt att vara hemma,

men samtidigt vill jag tillbaka till Mölnlycke och
allting som väntar på mig där. En lördag
utan julkalendern, men jag fick leverpastejsmacka.

Men det fattas ändå ett svartrött fluff som

har ett skratt, och närhet som värmer. 

Dagarna minskar..



                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards