isvarmt

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Dag etthundratjugosju, del två.

Av Linda Jonasson - 25 december 2012 01:45


Min julafton har varit mysig och fin.

Den 'firades' tillsammans med min mor,

pappa och mormor. Bara vi fyra.

Det har nog aldrig varit så tomt någonsin

vid julbordet en julafton hos oss..


Maten var god, och var över på en kvart.

Efter maten kollade vi på Kalle Anka, och för
första året på väldigt många år såg vi hela
programmet och halva 'Kan du vissla Johanna'

innan det var dags för julklapparna.

Det var inte sånt iver iår, vi var ju ändå
barnlösa för första gången på väldigt länge.




Jag fick 1500kr sammanlagt, en ny BH,

PROmarkers, godis, ett bäddset i lila,

en parfym och en plattång.


Det var fina julklappar, men jag blev mer
glad över att se dom andra öppna sina

julklappar som dom har fått av mig. 



       






På kvällen åkte jag hem till familjen Andersson,

Bonusmamma med familj. Jag var först
dit av alla UNFare, och det var otroligt skönt 
att få spendera ensamtid med familjen.

Jag fick spela skylanders med minstingen,

och sällskapspel och fikade pepparkakor.

Jag fick även två väldigt fina julklappar,

Ett halsband med en kamera på, och brevpapper.

Det var så fint gjort. 


Jag gick även upp till övervåningen

och hälsade på M&M, och lilla vovven Hera.

Som iofs inte är så liten längre.

Det var väldigt skönt att sitta i deras lugn,

prata med M och Billy, och ha Hera i knät.

Ett lugn som behövdes.



Jag kom hem runt 01-02 på natten,

la mig och sov nästan direkt.

God Jul.



   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards