isvarmt

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Dag etthundratjugoåtta.

Av Linda Jonasson - 25 december 2012 19:33


Juldagen. Tjugofemte december.

Mamma väckte mig imorse, berättade
att Danne m. familj är på ingång.

Det var bara att kliva upp :)


När jag väl vaknat till liv framför TVn

så berättar mamma att Bosse är utanför.

Jag går till ytterdörren och där är han.

Igen. Sötkissen min. 

Han kommer in och får en älgköttbulle.

Oj så glad en kisse kan bli av en köttbulle!

Han fick två till, bara för att han är så söt

Som efterrätt fick han lite ris ala malta,

och lite gos på köksgolvet. När familjen

väl kom in så fick han gå ut igen.

Men jag tror att han var glad ändå, och mätt.




Jag har spenderat dagen med att gosa

med lilla Diesel, åtta månader - vi blev

bästa vänner direkt. Jag har även lekt en

hel del med hans storebror på fem år, som

ledsamt frågade mig varför jag valde att

flytta ifrån honom till Göteborg.. 

Mitt hjärta gick nog i tusen bitar när hans

besvikna ögon tittade på mig. Men jag förklarade

att det var för att jag gick i skolan, och att 

jag kommer tillbaka och firar hans sexårsdag

med honom. Det blev genast ett leende.


Av min bror och hans tjej fick jag tre st

tshirtar i julklapp. En med batman-märket,

en med superman-märket.. Och på den tredje
tröjan stod det "Nobody knows that I'm a lesbian".

Tittade frågande på min bror och han svarade
"Ja.. Nån jävla gång lär du komma ut ur garderoben!"
Känner mig lite fundersam faktiskt. ;p


Maten åts hemma hos min mormor, Och där

spenderade jag den mesta tiden antingen på
golvet med X och lekte pirater med hans nya
piratborg med fängelsehåla. 
Och när jag inte spenderade tiden där så 
satt jag och lekte med lilla Diesel, barnkär

som jag råkar vara. Tur att någon av mina

syskonbarn tycker om mig i den åldern ;p



                 





Väl hemma, sitter jag nu och tittar på 

den svensktalande versionen av Draktränaren

som går på tv. Huvudvärk, trött och hemlängtan.

Hjärnspöken, för många tankar och funderar

på att göra mig några leverpastejsmackor

och slänga mig i badet i några timmar.


Imorgon har jag en fri dag, Vet inte alls

vad som händer. Kanske ska jag bara 

göra ingenting hela dagen. Sova.

Vi får se..


Godnatt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Jonasson - 30 juni 2015 16:22

  Jag gör ett försök till att byta bloggportal.  Flyttar över till Nouw.com/isvarmt   Detta för att bloggplatsen inte funkar superskönt i telefonen, vilket kommer vara nästan ett måste inför allt som händer nu framöver.   I värsta fall ...

Av Linda Jonasson - 5 juni 2015 10:15

Seg uppdateringså jag får fullfölja med en sån där ful lista.   Namn: Linda JonassonPiercingar: Tre i läppen, En i tungan, Industrial, Tre hål i öronen. Tatueringar: Två smileysar på handlederna, En text längs ryggraden och ett SAIK-S på foten.Lä...

Av Linda Jonasson - 17 maj 2015 23:15


     

Av Linda Jonasson - 22 april 2015 23:47

TvåtusenfemtonEtt år som är på min sida.   Lång tid har gått in på det nya året. Dagarna blev till veckor, och från ingenstans blev veckorna till månader och alldeles strax är april över och det blir maj. Nästan ett halvår har gått och jag ska va...

Av Linda Jonasson - 20 april 2015 21:30

  Kungsträdgårdenoch fantastiska körsbärsträd!   Idag tog jag en sväng till Kungsträdgården efter jobbet. Köpte mig lite choklad och en glass, och bestämde mig för att göra precis som "alla andra i Sthlm" och fotografera körsbärsträden. Kanske ...

Ovido - Quiz & Flashcards